Julkalendern - Lucka 23

The Great Dying är en webserie i femton delar. Det är en av få webserier som finns i Sverige och den släpps på youtube. Det är en postapokalyptisk zombie serie som handlar om en överlevande man som befinner sig någonstans i USA.

Serien är inte perfekt. Musiken ligger enligt mig helt fel och är inte av rätt sort. Våldscenerna är på sin höjd knappt godkända. Men det känns ändå uppfriskande att man har vågat göra en sån här satsning i Sverige. Jag hyllar satsningen och hoppas att filmpamparna på allvar snart ska börja få in mer variation i olika tv/filmprojekt i vårat land.

Den där ödesmättade tomheten som jag tidigare nämt att jag gillar i sådana här filmer existerar också. Och det är i dom momenten som det blir intressant.

Jag tipsar er att se det här klippet med hörlurar då dialogljudet är lite lågt samtidigt som musiken ligger över ibland.

The Great Dying, episod 1 - Av: Klas Persson & Karin Engman



Eli Cisneros Setterwall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0