Julkalendern: Lucka 2

I lucka nummer 2 hittar vi en fransk animerad kortfilm som jag slumpmässigt hittade när jag häromdagen var ute och kikade runt. Jag är en sucker för post apokalyptiska filmer. Gillar speciellt ödsligheten och tomhetskänslan som brukar infinna sig. I den här kortfilmen tycker jag det är intressant att den tomhetskänslan inte infinner sig på samma sätt som vanligt i filmer med liknande tema. Här får åtminstone jag en mer positivkänsla än vanligt. Kanske är det bara för att det är animerat. Vad vet jag. 

Pojkens historia känns väldigt fin också.

Eli Cisneros Setterwall


Kommentarer
Postat av: Robin

Jag är också en sucker för postapokalyptiska filmer.

2010-12-02 @ 21:56:27
Postat av: yrza grip

Vilken tårdrypare! säger jag som inte kan mer film än att bara känna.

2010-12-03 @ 07:54:05
Postat av: Lena Setterwall

Håller med Yrza, vilken tårdrypare.

2010-12-03 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0