Julkalendern - Lucka 10

Om Crazy Pictures (se lucka 1) har en kvinnlig motsvarighet så skulle man kunna säga att det är Tjockis Hjärta. De här kvinnorna har ett filmkollektiv där de gör kortfilm som håller bra klass. De är också kända för att ha skåpat hem några priser på Novemberfestivalen.
Deras Hemsida hittar ni här.

I den här luckan hittar ni min personliga favorit. Hardship av Valentina Chamorro och Johanna Paulsdotter Löfstedt.

Robin Kelloniemi

Hardship from Tjockishjärta Film on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: eliguy

Jävligt bra. Intresset hålls uppe. Äkta skådespeleri. Enda svagheten i mitt tycke är repliken med hennes storasyrra. Hon går ju lite till attack där och jag hade gillar om allt sånt mer låg under ytan. Båda vet om men ingen yttrar sig.

2010-12-10 @ 20:46:50
Postat av: Robin

måste faktiskt också säga att jag fastna lite på den repliken. men bra film hursomhelst. bra regi annars också.

2010-12-11 @ 10:47:37
Postat av: Anna T

Den är riktigt bra, hade velat se den tagit hem ett tungviktspris med, det hade den förtjänat tycker jag.

2010-12-11 @ 12:35:47
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0